گزارش كامل فارس از همايش ديروز/ موسسين تاكيد كردند:
جبهه پايداري عضوي از بدنه اصولگرايان و داراي مرزبندي با گروه انحرافي است-مجلس نهم:34

یزدفردا: موسسين جبهه پايداري در همايش ديروز خود به عنوان عضوي از بدنه اصولگرايان، بر پرهيز از موازي كاري با ساير تشكل‌هاي اصولگرا و همچنين مرزبندي با جريان فتنه، گروه انحرافي و خواص ساكت تاكيد كرده و يادآور شدند: گروه انحرافي ياري كنندگان و همراهان فتنه هستند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي روز گذشته در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با حضور آيت‌الله مصباح‌يزدي آغاز شد.


در اين مراسم علاوه بر حضور گسترده جوانان و اقشار مختلف اصولگرا، چهره‌هاي شاخصي همچون حجت‌الاسلام والمسلين مرتضي آقاتهراني، كامران باقري لنكراني، حجت‌الاسلام پناهيان، غلامعلي حداد عادل ،‌ صادق محصولي، مهدي كوچك‌زاده، غلامحسين الهام، فاطمه رهبر، حجت الاسلام حميد رسايي، علي اصغر زارعي، محمد كوثري، حجت الاسلام شجوني، وحيد يامين‌پور، حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان، فاطمه آليا، زهره الهيان، طيبه صفايي، حسين فدايي، مسعود ده نمكي، محمدعلي رامين، حاج منصور نورايي، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، فاطمه جوادي رئيس سابق سازمان محيط زيست و برخي فعالان دانشجويي حضور داشتند.


آيت الله مصباح: وحدت بايد يك محور واحد داشته باشد

آيت‌الله مصباح درباره وحدت اصولگرايان تاكيد كرد: براي ايجاد وحدت بايد يك محور واحد وجود داشته باشد. و در صورتي افراد متعدد و گروه‌هاي مختلف مي‌توانند وحدت مطلوب و معقول داشته باشند كه وحدت يك محور داشته باشد.


بر اساس اين گزارش، آيت‌الله مصباح يزدي طي سخناني در همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي، اظهار داشت: مفهوم وحدت يكي از مفاهيم كليدي بعد از انقلاب اسلامي ايران است. اين واژه به صورت فراوان در بيانات اهل بيت (ع)، داستان‌ها و اشعار تكرار شده است.


وي با طرح اين سؤال كه ملاك مطلوبيت وحدت كدام است و آيا فقط يك نوع وحدت داريم، گفت: اگر ابعاد وحدت را بررسي كنيم، مي‌توان يك كتاب مفصل در مورد آن نوشت. وحدت به معناي تكويني، وجودي و عرفاني را مي‌توان بررسي كرد. اما وحدت عرفي وحدتي است كه در رابطه با رفتار اختياري انسان‌ها و مقدمات اين رفتارها مورد توجه ما است. يعني كساني وحدت دارند كه در رفتار همسو هستند كه از انديشه‌ها، افكار‌، خواست‌ها، تمايلات و گرايش‌ها نشأت مي‌گيرد.


آيت‌الله مصباح افزود: اگر تشخيص و بينش ما با هم متفاوت باشد، طبيعتا در رفتارها نيز اثر خواهد گذاشت. همچنين اگر تمايلات و خواست‌هاي ما با هم متضاد باشد اختلاف‌ها ظهور پيدا خواهد كرد. بنابراين منظور از وحدت اين است كه انسان‌ها بتوانند هدف مطلوب و واحدي را در نظر گرفته و امكانات و توان خود را به سمت آن هدف سوق دهند، تا به نتيجه مطلوب برسند.


وي گفت: وحدت ارزش مطلق نيست بلكه ابزاري است براي پيشرفت بهتر.


رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) با يادآوري داستان شكستن چوب‌ها توسط فرزندان يك كشاورز به صورت فردي و جمعي خاطرنشان كرد: اين داستان به خوبي هدف وحدت را نشان مي‌دهد.


آيت‌الله مصباح در ادامه سخنان خود گفت: زماني منافقين، كفار و يهود نيز با هم وحدت كردند لذا بايد پرسيد كه آيا اين وحدت مطلوب بود؟ اين نشان مي‌دهد كه وحدت ابزاري و تيري دو لبه و دو دم است كه اگر در راه باطل قرار گيرد، خطرهاي بزرگي ايجاد مي‌كند و شكست دادن آن مشكل خواهد بود. بنابراين بايد در ابتدا يك هدف مقدس را براي وحدت در نظر گرفت و براي آن برنامه‌ريزي كرد و در ادامه همه اين نيروها را براي رسيدن به آن بسيج كرد.


وي تصريح كرد: برخي تصور نكنند هر كجا عنوان وحدت مطرح بود، ديگر نمي‌توان حرفي روي آن زد و همه بايد خود را تسليم آن كنند بلكه بايد ديد هدف از وحدت چيست و وحدت براي چه؟


اين استاد برجسته حوزه علميه ادامه داد: وحدت حقيقي ميان دو چيز متفاوت محال است چرا كه وحدت يعني همسويي با هم و در يك جهت. بنابراين براي ايجاد وحدت بايد يك محور واحد وجود داشته باشد. و در صورتي افراد متعدد و گروه‌هاي مختلف مي‌توانند وحدت مطلوب و معقول داشته باشند كه وحدت يك محور داشته باشد اما اگر جهت يكي از آنها تغيير كند و يكي به راست و ديگري به چپ برود وحدت نخواهد شد. زيرا از محور دور شده‌اند. محور مقياس و شاقول است كه با آن معيار و ملاك وحدت سنجيده مي‌شود. اگر حركت در راستاي آن محور بود وحدت مؤثر خواهد بود ولي اگر جهت‌ها تغيير كند وحدت بي‌ثمر شده و تنها يك نام باقي خواهد ماند.


آيت‌الله مصباح بيان داشت: مسئله ديگر اينكه حقي كه مي‌تواند محور وحدت باشد مراتبي دارد و دلبستگي به آن حق هم مراتبي دارد. شناخت آن حق هم مراتبي دارد زيرا شناخت همه مردم از حق مساوي نيست و در شناخت‌ها اختلاف، تباين، تضاد و همچنين شدت و ضعف وجود دارد.


وي متذكر شد: وحدت در جايي رخ مي‌دهد كه شناخت‌ها با هم همسو بوده و قرابت داشته باشند.


وي با بيان اينكه مراتب شناخت نيز متفاوت است، ‌گفت: اين تفاوت‌ها همان گونه است كه ايمان،‌ هدايت و ... نيز مراتب مختلف دارد. همه ايمان‌ها، معرفت‌ها، دلبستگي‌ها و عشق‌ها هم در يك مرتبه نيست. بلكه صفر تا بي‌نهايت است كه بي‌نهايت عشق و علم براي خود خداوند است. بنابراين بايد شناخت خود را به حق قوي‌تر و بالاتر برده و دلبستگي خود را به حق بيشتر كنيم.


وي ادامه داد‌: همه چيزهاي خوب را دوست دارند اما همه حاضر نمي‌شوند براي تحقق آن فداكاري و تلاش كنند. بنابراين نزديكي و همسويي رفتارها نيز مراتب دارد. همانطور كه ما همه انسان‌ها و جامعه انساني را به صورت فطري دوست داريم.


وي ادامه داد: ما حتي كفار عالم را دوست داريم. زيرا مي‌خواهيم آنها مومن شوند تا هدايت شده و رستگار شوند. مگر با آنهايي كه با حق عناد دارند. در ميان اين انسان‌ها كساني هستند كه به خدا معتقدند و به ماوراي طبيعه اعتقاد دارند كه موجب مي‌شود در دايره انسان‌هايي كه ما آنها را بيشتر دوست بداريم، قرار بگيرند.


وي ادامه داد: در ميان اين معتقدان به خدا كساني هستند كه به انبيا و اديان الهي معتقدند و اينها در يك دايره تنگ‌تر قرار مي‌گيرند بنابراين محبت ما نيز به آنها بيشتر است. همچنين در ميان اينها عده‌اي هستند كه به اسلام معتقدند و در ميان آنها نيز كساني هستند كه شيعه هستند كه به طبع علاقه، اشتراك و ارتباط ما با آنها بيشتر است.


وي در خصوص وحدت شيعه و سني‌ها خاطرنشان كرد: ما با همه اهل تسنن در مقابل كفار وحدت خواهيم داشت اما طبيعتا وحدت با شيعيان را مقدم مي‌دانيم.


وي افزود: وحدت ما با برخي برادران اهل تسنن به مراتب بسيار بهتر با برخي از برادران شيعه بوده است به عنوان مثال در مجلس خبرگان رهبري رابطه من با شيخ‌الاسلام ماموستا از برخي همقطاران خود بيشتر بود. ما رابطه بسيار خوب و عاطفي با هم داشتيم. عشق شيخ‌الاسلام ماموستا به رهبر معظم انقلاب بسيار بالا بود كه اينها اشتراكات و زمينه‌هاي وحدت را بسيار زياد مي‌كرد. بنابراين هر چه مباني، شناخت‌ها و دلبستگي‌ها قوي‌تر باشد، وحدت بيشتر است. يعني همه كساني كه به انقلاب اسلامي معتقد هستند با آنها وحدت داريم اما ارتباط ما با آنها يكسان نيست.


وي در ادامه سخنان خود بيان داشت: در مسائل سياسي كشور كساني كه اصولگرا هستند ما احترام خاصي براي آنها قائل هستيم البته كساني كه واقعا اصولگرا هستند نه اينكه از نام آن سوءاستفاده مي‌كنند. ما همه آنها را دوست داريم و هر كاري از دستمان برآيد برايشان انجام مي‌دهيم.


وي گفت: ما با برخي از اصولگرايان بر اساس تشخيص خود ارتباط بيشتري برقرار مي‌كنيم . كساني كه شناخت شان از ارزش‌هاي اسلامي بيشتر بوده و دلبستگي آنها به انقلاب و اصول آن بيشتر از ساير اصولگرايان است. بنابراين وظيفه ما اين است كه نسبت به اينها بيشتر ارتباط برقرار كنيم و علاقه ما به اينها بيشتر است.


آيت‌الله مصباح تاكيد كرد: حضور ما درجبهه پايداري انقلاب به معناي انشقاق، تضاد و اختلاف نيست بلكه تشخيص داديم تعلقات اين گروه به ارزش‌هاي اسلام و پايبندي آنها به ارزش‌هاي انقلاب بيش از ديگران است و اين نبايد جاي هيچ توهم و انحرافي باشد.


وي گفت: اين اعلام موجوديت بيان كردن يك واقعيت است كه در عمل وجود داشته است.


وي تصريح كرد: اين به معني نفي و تضاد با ديگران نيست و حتي به معناي دكان ديگري نيست. چرا كه در طول همه اين سال‌ها چيزي جز افترا و فحش از به وجود آمدن اين دكان‌ها چيزي نصيب‌ كسي نشده است. لذا برخي گفتند كه اعلام موجوديت جبهه پايداري به معناي انشقاق و اختلاف است كه اين درست نيست و خداوند به عمق دل‌ها آگاه است و از نيات‌ها باخبر است و خداوند بر اخلاص ما مي‌افزايد.


* آيت الله بهجت به ما گفته بودند خواسته هاي رهبري بايد اجرا شود

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي گفت: آيت‌الله بهجت فرموده بودند "به مجلس برويد براي تحكيم خواست‌هاي زعيم. خواست‌هاي زعيم بايد اجرا شود ". ما براي همين امر به مجلس آمديم.

در ادامه اين همايش، حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي آقاتهراني در ابتداي سخنان خود از قرائت آيات استقامت و پايداري توسط قاري قرآن تشكر و قدرداني كرد و اظهار داشت: فتح الفتوح از آن پايداران در مسير ولايت است و ما هميشه در مسير ولايت خواهيم بود.


وي گفت: بعد از سوم تير سال 1384 گفتمان امام و رهبري توسط دولت نهم احيا و موجب شد مؤمنان و اهل تقوا بسيار خوشحال شوند و اين بسيار ارزشمند بود.


عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس ادامه داد: دولت در احياي ارزش‌هاي اسلامي حركت جدي داشت و پيام اين حركت به فرامرزهاي ايران نيز اثرات زيادي گذاشت و با لطف خدا و زحمات عزيزان كه در اين مسير استقامت كردند حركت‌ها ادامه پيدا كرد.


حجت‌الاسلام آقاتهراني بيان داشت: استكبارستيزي، احياي ارزش‌هاي انقلاب و عدالت‌خواهي بار ديگر در نظام جمهوري اسلامي ايران به طور جدي مطرح شدند. اما در مقابل اين جريان، جرياني به نام جريان فتنه در داخل كشور به راه افتاد و عده‌اي نيز از خارج آنها را كمك كردند و اين باعث نگرانيها شد. در اين دوران حساس فتنه برخي‌ها سكوت كردند و برخي‌ها نيز با فتنه بودند. اما عده‌اي نيز در مقابل آن فرياد زدند.


اين نماينده شوراي اسلامي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در همين زمينه فرمودند كه اين زمان وقت سكوت و نشستن نيست. بنابراين هر كاري وقت خود را دارد لذا اگر آن كار در زمان خود انجام نشود فايده‌اي ندارد. به همين دليل همه فريادها بايد در زمان آن زده شود و اگر زمان آن بگذرد هيچ فايده‌اي ندارد.


حجت‌الاسلام آقاتهراني بيان داشت: حزب‌اللهي‌ها و شيعيان در زماني دير حركت كردند و دير جنبيدند و حضرت زهرا (س) و امام حسين (ع) به شهادت رسيدند. لذا بعد از آن عده‌اي فرياد زدند و حركت كردند اما دير شده بود.


وي ادامه داد: با اين دغدغه‌ها چند نفري از دوستان خدمت رهبر معظم انقلاب نامه كوتاهي دادند و در آن نامه برخي دغدغه‌ها را قيد كردند كه رهبر معظم انقلاب در پاسخ نامه فرمودند اين مطالب كوتاه و مبهم است. سخنان و دغدغه‌هاي خود را بلندتر بيان كنيد. در ادامه نامه مفصل‌تر و بلندتري را به خدمت حضرت آقا تقديم كرديم. بنابراين آقا اجازه دادند به محضرشان رسيده و مطالب خود را بيان كنيم.


حجت الاسلام آقاتهراني افزود: من خدمت حضرت آقا چند دقيقه‌اي صحبت كردم و گفتم ما قبل از آنكه به مجلس برويم از آيت‌الله بهجت كسب تكليف كرده بوديم و ايشان فرموده بودند "به مجلس برويد براي تحكيم خواست‌هاي زعيم. خواست‌هاي زعيم بايد اجرا شود ". ما براي همين امر به مجلس آمديم. حضرت آقا در آن جلسه به هر كدام از ما يك انگشتري هديه دادند.


وي ادامه داد: اين سخنان نوري را در دل ما انداخت كه مي‌شود و ما مي‌توانيم. بعد از جريانات اخير هم همين دوستان تصميم گرفتيم جلساتي برگزار كنيم و در ادامه خدمت برخي از علما مانند آيت‌الله محمد يزدي، آيت‌الله مصباح و آيت‌الله خوشوقت رسيديم و برنامه‌هاي خود را براي اين بزرگواران توضيح داديم و ايشان نيز ما را راهنمايي كردند.


وي افزود: در ديدار با آيت‌الله مصباح يزدي، استاد نكاتي را به ما گوشزد كردند و گفتند تشكل و نشست و برخاست‌هاي خود را داشته باشيد اما مبادا حزب تشكيل دهيد.


حجت‌الاسلام آقاتهراني در خاتمه گفت: جبهه پايداري انقلاب اسلامي حضور در محضر علما را غنيمت مي‌شمارد تا هيچگاه در مسير ولايت اشكال و انحرافي ايجاد نشود.


*تشكيل جبهه پايداري به معناي انشقاق و انشعاب در اصولگرايي نيست

عضو كميته 15 نفره اتحاد اصولگرايان گفت:‌ تشكيل جبهه پايداري به معناي انشقاق و انشعاب در اصولگرايي نيست.

غلامعلي حدادعادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز در گردهمايي اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي اظهار داشت: ما امروز شاهد تولد يك تشكل جديد در انقلاب اسلامي هستيم؛ تشكلي كه ريشه‌هاي آن در سه دهه قبل موجود بود و امروز تبلور و بروز پيدا كرده است.


رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه خوب است كه قدري درباره محاسن و معايب وجود تشكل‌ها در انقلاب تأمل كنيم، ادامه داد: اگر خدايي نكرده هدف ما اين باشد كه دور هم جمع شويم و تنها به فكر رسيدن به قدرت و يا باقي‌ماندن بر مسند حكومت باشيم تشكل ما خير و بركت نخواهد داشت.


حدادعادل اظهار داشت: اگر تشكلي به وجود آيد براي آنكه تنها يك عده از دوستان هواي هم را داشته باشند و مسئوليت‌ها را بين خود تقسيم كنند قطعا اين تشكل به سود انقلاب نخواهد بود.


نماينده مردم تهران گفت: اگر تشكلي ايجاد كنيم و هر وقت اسم كسي به ميان مي‌آيد بپرسيم كه آيا فلان فرد را مي‌شناسيم و زماني كه آن شخص نشناختيم نسبت به او بدبين هستيم؛ چنين تشكلي در خدمت انقلاب نخواهد بود.


حدادعادل افزود: وجود تشكل در اصل براي انقلاب ضرورت دارد؛ تشكل قبل از انقلاب براي پيروزي و بعد از انقلاب براي اداره كشور لازم است.


وي با بيان اينكه كار تشكل‌ها براي سرنگوني حكومت آسان‌تر از اداره حكومت است، گفت: يك مدار الكتريكي براي اينكه قطع باشد كافي است كه يك جاي آن قطع شود. ولي براي اينكه اين مدار كار كند بايد تمام اتصال‌هاي آن برقرار باشد.


حدادعادل ادامه داد:‌در مجلس 290 نماينده وجود دارد و اگر قرار باشد هركدام از اين افراد بدون همراهي ديگران در رأي‌گيري شركت كنند نتيجه آن معلوم است.


وي با تأكيد بر اينكه مباحث مطرح شده در مجلس بايد داراي عقبه باشد گفت: ما فقدان عقبه‌هاي تشكيلاتي در مجلس را حس مي‌كنيم. البته اين مسئله در قوه مجريه هم وجود دارد.


حدادعادل اظهار داشت: ما امتحاني را در سال جاري پيش رو داريم و اين امتحان انتخابات دوره نهم مجلس است.


وي افزود: در انتخابات آينده اصولگرايان بايد وحدت داشته باشند و انشاءالله اين وحدت حاصل خواهد شد.


رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: چند ماه پيش جلسه‌اي در دفتر رئيس جمهور و به دعوت وي تشكيل شد كه در اين جلسه بيش از 20 نفر از چهره‌هاي اصولگرا حضور داشتند؛ در اين جلسه افراد از وحدت ميان اصولگرايان سخن گفتند و رئيس‌جمهور هم پيشنهاد داد كه بنده و آقاي ولايتي و آقاي عسگراولادي ساز و كار وحدت اصولگرايان را دنبال كنيم. كه البته بعد از اين جلسه ما سه نفر مباحث مختلفي در اين زمينه داشتيم.


حدادعادل اظهار داشت: بعد از اتفاقاتي كه در سال 90 رخ داد مسير گذشته براي وحدت اصولگرايان ديگر قابل تعقيب نبود. بر اين اساس ما سه نفر هم مي‌توانستيم كار خود را خاتمه دهيم و هم اينكه كارمان را ادامه دهيم. لذا جلسه‌اي تشكيل داديم و گفتيم كه اگر وظيفه‌اي بر دوش ما است بايد آن را به سرانجام برسانيم. لذا تلاشمان را براي وحدت اصولگرايان ادامه داديم.


نماينده مردم تهران افزود: براي وحدت حداكثري ميان اصولگرايان در محضر آيت‌الله مهدوي كني و آيت‌الله يزدي جلساتي تشكيل شد و بنا شد كه با تجربه نسبتاً موفق اصولگرايان در مجلس هفتم و هشتم ساز و كاري براي مجلس آينده در نظر گرفته شود.


حدادعادل گفت كه جبهه پايداري در جريان وحدت اصولگرايان حضور خواهد داشت و به بناي مجموعه اصولگرايان خواهد افزود.


وي افزود: لازمه وحدت تأكيد بر حفظ اصول است اما ما اتحادهايي را هم ديده‌ايم كه به دلايل سلبي عد‌ه‌اي دور هم جمع شده‌اند؛ مثلا در دوره اصلاحات مشاهده كرديم كه افراد هيچ تعريف واحدي از اصلاح طلبي نداشتند و وجه جامعه آنها يك امر سلبي يعني مخالفت با يك جريان بود و آنها به همين دليل دور هم جمع شده بودند.


حدادعادل گفت: اصلاح‌طلبان به محض اينكه به پيروزي رسيدند اختلافات دروني‌شان بروز پيدا كرد.


وي با بيان اينكه لازمه وحدت داشتن اصول است گفت: اختلاف سليقه قطعاً همه جا وجود دارد حتي افراد در يك خانواده هم با هم اختلاف سليقه دارند.


وي با تأكيد بر اين نكته كه ما بايد سلايق يكديگر را بشناسيم و اختلاف سلايق را تحمل كنيم ادامه داد: مهمترين نكته در مسئله وحدت اين است كه اصول محترم شمرده شوند.


نماينده مردم تهران اظهار داشت: اگر به جايي رسيديم كه قصد كرديم انشعاب كنيم آن موقع بايد به اين سؤال پاسخ دهيم كه چه مي‌دهيم و چه مي‌گيريم؛ اگر ديديم انشعاب ما باعث مي‌شود كه هم ما شكست بخوريم و هم آنهايي كه با ما اختلاف سليقه دارند شكست بخورند نبايد انشعاب كنيم.


حدادعادل با بيان اينكه لازمه وحدت اين است كه قدري همديگر را تحمل كنيم گفت: در انتخابات آتي نبايد تابع قانون "همه يا هيچ " باشيم يعني نگوييم يا اينكه بايد همه شرايط ما قبول شود و يا اينكه ما نيستيم.


رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: همه عناصر اصولگرا با در نظر گرفتن خطر تفرقه بايد همديگر را تحمل كنند.


وي ارتباطات اصولگرايان، روحانيت و مرجعيت را نكته مهمي ارزيابي كرد و گفت: امام خميني (ره) كه پرچمدار انقلاب ما بود پرورده شده توسط حوزه علميه است.


وي افزود: فرق اصولگرايان با غيراصولگرايان در ارتباط، احترام و اعتماد آنها به روحانيت است.


نماينده مردم تهران ادامه داد: در وحدتي كه ما پيش رو داريم بايد بحث ارتباط با روحانيت را آموزه و نصب‌العين خود قرار دهيم.


وي در بخش ديگري از سخنانش به تحولات كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: در شرايط فعلي ما بايد اوضاع منطقه را در نظر بگيريم، امروز جهان اسلام به نداي امام (ره) در 32 سال پيش و رهنمودهاي رهبري در 22 سال اخير پاسخ مي‌دهد.


حدادعادل اظهار داشت: امروز بازتاب سخنان امام خميني (ره) را در جهان اسلام مي‌شنويم و حضور انقلاب اسلامي امروز در همه جا مشهود است.


وي ادامه داد: نبايد پيروزي حزب‌الله در جنگ 33 روزه و تأثير آن بر تفكر ملت‌هاي مسلمان را فراموش كنيم.


نماينده مردم تهران جمهوري اسلامي را كانون نهضت‌هاي بيداري در جهان دانست و گفت: بايد تلاش كنيم كه جريان‌هاي مخالف اين نهضتها به قدرت نرسند و پايگاه اصلي اين انقلابها دچار ضعف نشود.


وي تأكيد كرد: ما امروز براي حفظ وحدت فقط در داخل كشور مسئول نيستيم بلكه بايد به وحدت در سطح جهان اسلام فكر كنيم.


حدادعادل در پايان سخنانش گفت كه هرگز نبايد مسائل و مشكلات دوران اصلاحات را فراموش كنيم و همچنين نبايد از پيروزي‌هاي گذشته مغرور شويم.


* حسينيان: جبهه پايداري يك تشكيلات جديد نيست

خبرگزاري فارس: حجت‌الاسلام حسينيان گفت: اعتقاد ما اين است كه جبهه پايداري به عنوان يك تاسيسات يا تشكيلات جديد اصول‌گرا نيست و ما اعتقاد داريم كه اين يك جريان فكري است كه در جامعه همراه با انقلاب اسلامي متولد شد

روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه همايش طي سخناني در اولين همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامي از بدو ظهور همواره با ريزش‌ها و رويش‌ها همراه بوده است اما آنچه بالنده و شتابنده به پيش رفته است، جوهره انقلاب اسلامي است.


وي با بيان اينكه با پيروزي انقلاب اسلامي، اسلام ناب با اسلام آمريكايي، ملي‌گرايي و التقاط به چالش كشيده شد اظهار داشت: اما آنچه متولد شد نسلي با خلوص بيشتر و گرايش توده‌هاي مسلمان به سمت و سوي اسلام ناب كه در پيروزي آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان رئيس جمهور تبلور يافت.


نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: 16 سال گرايش‌هاي فن سالارانه و انديشه‌هاي ليبرال منشانه و حاكميت تكنوكرات‌ها و سكولارها پياپي اين شجره طيبه را لرزاند اما نتوانست ريشه كن كند و ثمره اين 16 سال حماسه‌هاي پي در پي همچون 23 خرداد و سوم تير بود.


حسينيان تاكيد كرد: بعد از اين حماسه‌هاي روئيده از رويش‌ها دهه سوم انقلاب اسلامي بود دولتي از آن روئيد كه احياگر گفتمان امام بود. دولتي كه ساده زيستي را در رفتار و كم مصرفي در عمل و خدمت را در جهاد خود الگو قرار داد.


وي با اشاره به دليل رويگرداني مردم از انديشه‌هاي غير از انديشه و گفتمان امام گفت: مردم قهر كرده از حاكمان اجرايي بار ديگر رو به سوي كارگزاران نظام نهادند و بار ديگر نظام اسلامي يك سرمايه بزرگ اجتماعي را كسب و جشن آشتي‌كنان ملت و دولت دل مردم رنجديده را شاد كرد.


وي خاطرنشان كرد: دولت برآمده از رويش‌هاي جديد با احياي مجدد گفتمان امام بارها بيني ابرقدرت‌ها رابه خاك ماليد و مايه اميد مستضعفان جهان و موجب غرور ملي شد.


نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه يادآور شد: اين دولت برآمده از موج اسلامخواهي خواست سرخورده ملت بزرگ ايران را در مذاكرات هسته‌اي عزتمدارانه به پيش برد و بار ديگر سرافرازي ملت را در پيروزي‌ها، تكنولوژي به ارمغان آورد.


حسينيان ادامه داد: اين دولت با شعار عدالت در اولين اقدامات علوي خود دست امتياز طلبان را قطع، عدالت جغرافيايي را در سر تاسر كشور حاكم كرد.


وي انجام سفرهاي استاني در دولت نهم و دهم را باعث اميدواري مردم انقلابي ايران به انقلاب‌ عنوان و خاطرنشان كرد: در طي اين اقدامات دولت رهبر معظم انقلاب كه بسياري از مطالبات مردم مدارانه خويش نائل آمد از همين رو اين دولت را بيش از هر زمان ديگري مورد حمايت بي‌دريغ خود قرار داد.


نماينده مردم تهران در مجلس با ابراز تاسف از تحليل‌هاي غيرواقعي در جريان انتصاب معاون اول و عزل وزير اطلاعات ابراز داشت: در اين حوادث مردم ولايتمدار با اموري غيرمنتظره روبرو شدند شوك آن روزها آنان را به بهت فرو برده بود. زنان و مرداني كه براي پيروزي احمدي‌نژاد از حيثيت خود آبرو گذاشته بودند، اينك خود را خلع سلاح شده و در مقابل طعم دشمنان و سرزنش دو چهره‌گان مي‌يافتند. بنابراين تحير و سرگرداني، ياس و نااميدي، دلهره و دلمردگي جامعه را فرا گرفت.


وي ادامه داد: آنان كه همه آرمان‌هاي خود در احمدي‌نژاد ولايي مي‌ديدند اكنون تاب تاخير در اجراي فرمان را نداشتند. يك خلاء عظيمي در بين نيروها كاملا مشهود بود. عده‌اي از همان همراهان كه بار عظيم رسالت برآمده از حماسه سوم تير را بر دوش داشتند، با اين سؤال مواجه شدند كه چيست ياران طريقت. بعد از اين تدبير ما؟


وي در ادامه سخنان خود يادآور شد: در اولين گردهمايي به اين نتيجه رسيدند كه حركت خالص برآمده از گفتمان امام نه افرادند و نه متكي به اشخاصند. اين حركت به پيش خواهد رفت و اين اشخاص هستند كه خود را با اين حركت بايد هماهنگ كنند و اين حركت تنها محتاج يك تعامل، هماهنگي و تشكر است. از همين رو با برخي از علماي رباني به رايزني نشستند و همگي بر ضرورت پر كردن اين خلاء و ايجاد تشكلي غيرحزبي كه به ساماندهي نيروها بپردازد، شهادت دادند. كه در نتيجه اين تشكل با مشورت علما جبهه پايداري انقلاب اسلامي نامگذاري شد.


وي در تشريح دليل نامگذاري اين تشكل به نام جبهه پايداري انقلاب اسلامي يادآور شد: جبهه علامت پذيرش همه نيروهاي ولايي و پايداري مظهر ماندگاري در خط رهبري و انقلاب اسلامي و اعتقاد به گفتمان امام و انقلاب است.


حسينيان خط و مشي جبهه پايداري انقلاب اسلامي را برگرفته از اصول مكتب امام خميني يعني عقلانيت، معنويت و عدالت حول محور ولايت نام برد و اظهار داشت: معتقديم كه براي اداره امور كشور ،‌حل معضلات اقتصادي اجتماعي و سياسي بايد از بهترين برنامه‌ها و ابزارها استفاده كنيم.


وي با بيان اينكه ما براي رقابت اصولگرايان نيامده‌ايم تصريح كرد: اصولگرايان يك طيف وسيعي هستند با ظرفيت‌هاي مختلف، تشكل‌هاي گوناگون كه هر كدام قسمتي از اين طيف را تحت پوشش قرار مي‌دهند و ما معتقديم بخشي از اين طيف و جريان فكري خاصي را تحت پوشش قرار خواهيم داد.


وي افزود:‌ ما رقيب اصولگرايان نيستيم بلكه مكمل گروه‌هاي برادر هستيم از اين رو ما زياران چشم ياري داشتيم و منتظر استقبال بوديم در حالي كه دوستان را آماده بدرقه خود داشتيم و عده‌اي نيز مجلس فاتحه ما را تدارك مي‌بينند با اين حال ما دست دوستي به اصولگرايان دراز مي‌كنيم و دست آنها مي‌فشاريم بلكه بر دست هر دستي كه براي عزت انقلاب، امام و رهبري و ملت مومن ايران دراز شود، بوسه مي‌زنيم.


نماينده مردم تهران در مجلس تاكيد كرد: ما از خداي بزرگ براي خود صبوري مي‌طلبيم تا اگر دست نوازش دوستان سيلي بر گونه راستمان نواخت گونه چپ را نيز به سويشان بگشاييم چرا كه جنگ ما هرگز با خودي‌ها نيست.


حسينيان در ادامه سخنان خود با بيان اينكه از خدا خواسته‌ايم در مقابل استكبار، استبداد و ضد انقلاب ذره‌‌آي آرام نگيريم، گفت: ما از فتنه‌گران چه آنها كه فتنه را رهبري و مديريت كردند، ‌چه آنهايي كه ميدان داري كردند و چه آنها كه حمايت كردند و در خانه و دفتر با سران فتنه نشستند و آنان را تحريك كردند، و چه آنها كه با سكوت‌شان حق و ولي‌شان را ياري نكردند و فتنه را خوار نكردند و چه آنهايي كه روزي بر ميخ كوبيدند و روزي بر نعل متنفريم و اعلام برائت مي‌كنيم .بين آنها و ما خطي سرخ به رنگ خون تا قيامت كشيده شده است.


وي همچنين با بيان اينكه ما از منحرفين برائت مي‌جوئيم تصريح كرد: منحرفيني كه با شعار ولايت به جنگ ولايت آمده‌اند و معنويت را پرچمي در مقابل نيابت قرار دادند، از آنها برائت مي‌جوييم. ما ولايت و عدالت را كمال رسالت و نبوت مي‌دانيم و ولايت فقها را مرجعيت مهدويت و امتداد ولايت عصمت مي‌شماريم.


نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان كرد: ما معتقديم بي عشق خميني و خامنه‌اي عاشق مهدي شدن جز دروغي كلاهبردارانه نيست. پس اين مدعيان دروغين را منحرف مي‌دانيم و با آنان اعلان جنگ مي‌كنيم.


حسينيان وحدت با اصولگرايان را هدفي استراتژيك براي اين جبهه عنوان و خاطرنشان كرد: ما ملاحظاتي داريم و مصريم به حرف‌مان اعتنا شود چرا كه وحدت اصولگرايان نبايد بهانه‌اي براي اصولگرايي باشد.


وي ادامه داد: نقش دادن مردودين در مركز اصولگرايان براي ما پذيرفتني نيست نه توجيه اشتباه مي‌پذيريم و نه توجيه توبه را. ما نمي‌توانيم اين سرنوشت انقلاب وملت را به دست اشتباه كاران يا بي‌بصيرتاني بسپاريم كه در لحظات حساس به آرمان‌هاي انقلاب پشت مي‌كنند.


وي تاكيد كرد: ما به خود اجازه نمي‌دهيم بار ديگر با نان اصولگرايي افرادي به مجلس بروند كه در فتنه 88 در زمين دشمن بازي كردند و انقلاب اسلامي را متهم كردند.


نماينده مردم تهران در مجلس در پايان اظهار داشت: ما نمي‌توانيم تن به محوريت كساني بدهيم كه بيت‌المال را به جيب فتنه گران ريختند و سر بزنگاه حساس در مقابل رهبري ايستادند بنابر اين تاكيد مي‌كنيم استراتژي ما وحدت اصولگرايان با حفظ اصول و ارزش‌هاي اصولگرايي است.


به گزارش خبرنگار سياسي فارس، در بخش پاياني همايش جبهه پايداري انقلاب، برنامه پرسش و پاسخ حجت الاسلام آقاتهراني و حسينيان و همچنين آقايان باقري لنكراني و محصولي با اجراي الهام برگزار شد.


* محصولي در برنامه پرسش و پاسخ همايش جبهه پايداري:

شاخص ما تبعيت كامل از ولايت فقيه، مرزبندي با جريان فتنه و جريان انحرافي است

خبرگزاري فارس: يك عضو شاخص جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: شاخص‌هاي ما تبعيت كامل از ولايت فقيه، مرزبندي با جريان فتنه و حمايت‌گران از آن و مرزبندي با جريان انحرافي است.

صادق محصولي عضو موسس اين جبهه در پاسخ به سوالي مبني بر نحوه مشاركت اين جبهه در انتخابات مجلس نهم و نحوه تعامل آن با اصول‌گرايان گفت: اين جبهه يك حزب نيست و در واقع يك گفتمان است و تحت نظر فقهاي بزرگوار فعاليت مي‌كند و در واقع دغدغه اصلي اعضاي جبهه پايداري انقلاب تبعيت از نظرات ولي امر مسلمين حضرت آيت‌الله خامنه‌اي است.


وي با تبيين شاخص‌هاي اين جريان گفت: شاخص‌هاي ما تبعيت كامل از ولايت فقيه، مرزبندي با جريان فتنه و حمايت‌گران از آن و مرزبندي با جريان انحرافي است و در واقع كسي و جرياني كه معتقد به اين سه وجه باشد، عضو اين جبهه محسوب مي‌شود.


محصولي با تاكيد بر اينكه جبهه پايداري از ساختارهاي متعارف حزبي پرهيز مي‌كند و فارغ از دغدغه‌هاي حزبي و زير نظر فقهاي بزرگوار بر اساس شاخص‌هايي كه امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري بيان كرده‌اند، فعاليت مي‌كند، متذكرشد: فارغ از بحث انتخابات، استراتژي و اهداف اصلي ما وحدت است و ما در انتخابات نيز براي وحدت اصول‌گرايان تلاش مي‌كنيم و بر اساس شاخص‌ها و منشور اصول‌گرايي عمل خواهيم كرد.


اين عضو هيات موسس جبهه پايداري درادامه سخنان خود با اشاره به اهميت تقواي جمعي و توجه اين جبهه به اين موضوع خاطرنشان كرد: ما در انتخابات مجلس بر اساس ركن‌هايي چون وحدت، تبعيت از ولايت فقيه و مرزبندي با جريان فتنه و جريان انحرافي و توجه به نظر فقها و علما حركت مي‌كنيم. از طرف ديگر معتقديم بايد به رويش‌هاي انقلاب اسلامي بخصوص رويش‌هاي سوم تير و جوانان حزب‌اللهي و افسران جنگ نرم توجه ويژه‌اي كرد.


وي با بيان اين‌كه تعداد زيادي از نمايندگان مجلس هشتم در اينجا حضور دارند، به بحث انتخابات مجلس هشتم اشاره كرد و گفت: مكانيزمي كه براي انتخابات مجلس هشتم در آن جلسه 15 نفره مطرح شد، در واقع منجر به مكانيزم جبهه متحد اصول‌گرايان شد و آن به پيشنهاد بنده و آقاي مصلحي مطرح شد و ما شاهد موفقيت نسبي آن نيز بوديم.


محصولي ادامه داد: در مورد انتخابات مجلس نهم نيز از رمضان سال گذشته اقداماتي انجام شد توسط 5 نفر از اصول‌گرايان كه سه نفر از اين برادران عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي هستند و اين اقدامات منجر به برگزاري جلسه 30 نفره اصول‌گرايان در دفتر آقاي رييس‌جمهور بود و به دنبال آن كميته سه نفره تشكيل شد و اين نشان دهنده اين است كه دوستان در جبهه پايداري، در شعار و عمل در راستاي وحدت در اين دوره و آن دوره پيشقدم هستند.


وي در ادامه خاطرنشان كرد: برخي متاسفانه به خاطر نگاه‌هاي حزبي، جبهه را رقيب مي‌دانند و آگاهانه يا ناآگاهانه مطالب كذبي را منتشر مي‌كنند. مثل اينكه مثلا مقام معظم رهبري در ديداري با آيت‌الله مصباح اعلام كردند كه دوستان را از تشكيل چنين جبهه‌اي نهي كنند در صورتي كه اين موضوع كذب محض بوده و آيت‌الله مصباح آن را تكذيب كردند و ما از دفتر مقام معظم رهبري نيز پيگيري كرديم و آن‌ها نيز اين موضوع را رد كردند. البته من به دوستان عرض مي‌كنم كه اين فضاسازي‌ها ادامه خواهد داشت و دوستان آمادگي اين مسائل را داشته باشند.


وي ادامه داد: چندي پيش نيز مطلب كذب ديگري منتشر شد مبني بر اين‌كه عده‌اي گفتند آيت‌الله مهدوي كني مخالف اعلام موجوديت اين جبهه و اين همايش است در حالي كه چندي پيش من به همراه حجت‌الاسلام والمسلمين آقاتهراني، حسينيان، دكتر الهام به ديدار ايشان رفتيم و ايشان اين موضوع را تكذيب كردند و گفتند كه منظور من برگزاري اين همايش و تشكيل جبهه نبوده است و من شما را برادران انقلابي مي‌دانم كه بايد در صحنه باشيد و منظور من اين بوده است كه حركت شما در راستاي وحدت باشد و به دوستان خود نيز توصيه كنيد كه وحدت را دنبال كنند.


محصولي با بيان اين‌كه استراتژي ما وحدت است، گفت: ما تلاش خود را بر اي وحدت نيروهاي انقلاب اسلامي بر اساس مبناي اصول‌گرايي به كار خواهيم بست.


* زارعي: ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات بدون ابراز برائت از فتنه امكان‌پذير نيست

خبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل سياسي گفت كه اگر اصلاح‌طلبان با اظهارات مبهم و بدون ابراز برائت از فتنه بخواهند وارد انتخابات شوند ورودي تقلب‌آميز داشته‌اند.

علي اصغر زارعي يكي ديگر از اعضاي موسس جبهه پايداري و رئيس كميته استاني اين جبهه در پاسخ به سوالي در مورد فعاليت جبهه در استان‌ها گفت: اميدواريم كه اين جبهه كه در واقع يك جريان فكري است و در راستاي ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و ولايت فقيه است بتواند در استان‌هاي مختلف مجموعه دوستان را دور هم جمع كند و ما در ماه مبارك رمضان اين آمادگي را داريم كه در استان‌هاي مختلف نشست‌هاي استاني برگزار كنيم.


وي تاكيد كرد: تعداد زيادي از دوستان در استان‌ها هستند كه با شاخص‌هايي كه بيان شده همراه جبهه پايداري انقلاب اسلامي هستند، لذا استان‌هايي كه آمادگي داشته باشند ما حتي در ماه مبارك رمضان نشست‌هاي استاني را برگزار خواهيم كرد.


زارعي بيان اينكه از سوي جبهه پايداري در آينده سايتي راه‌اندازي خواهد شد كه موضوع‌هاي مربوط به جبهه از طريق آن اطلاع رساني خواهد شد، گفت: حضور گسترده دوستان در اين نشست باعث ياس و نااميدي دشمنان شد و اعلام موجوديت اين جبهه يعني اين‌كه ما پاي پرچم ولايت و انقلاب ايستاده‌ايم و دشمنان ما در رسيدن به اهداف خود نااميد مي‌شوند و اميدواريم كه اين نشست‌ها بركات به همراه خود داشته باشد و روند مثبتي در صحنه انتخابات مجلس نهم داشته باشد.


باقري لنكراني با اشاره به اعلام موجوديت جبهه پايداري:

ايجاد يك تشكل منسجم روئيده از انقلاب اسلامي ضرورت داشت

باقري لنكراني گفت: ايجاد يك تشكل كه رويش‌هاي انقلاب اسلامي را منسجم كند و نگاه اصيل به فرمايشات امام و رهبري را حفظ كند، ضرورت دارد.

كامران باقري‌لنكراني يكي ديگر از اعضاي موسس جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پاسخ به سوالي در مورد ضرورت ايجاد اين جبهه اظهار كرد: همان طور كه دوستان در اين جلسه گفتند، ما در طول اين دوران شاهد فراز و نشيب‌هاي زيادي در مورد تشكل‌ها بوده‌ايم و شايد اين سوال وجود داشته باشد كه آيا تشكيل اين جبهه ضرورت داشت، آيا ما با ظرفيت‌هاي موجود نمي‌توانيم مباني و گفتمان را دنبال كنيم.


وي گفت: به نظر من اگر ما يك نگاهي به وضعيت آرايش نيروهاي سياسي در سطح كشور و كساني كه داراي تريبون رسمي هستند، داشته باشيم مي‌بينيم كه يك كاستي جدي در زمينه امكان حضور نيروهاي متعهد انقلابي و متدين وجود دارد و ما اگر به روند فعاليت‌هاي اجتماعي نگاه كنيم متوجه برخي از اين كاستي‌ها مي‌شويم.


وزير بهداشت دولت نهم ادامه داد: در همين انتخاباتي كه پشت سر گذاشتيم برخي از افرادي كه از آنها توقع نبود با يك سري ابزارهايي وارد شدند كه در واقع استفاده از برخي از اين ابزارها، خجالت آور بود. ما حتي بعضاً مي‌بينيم كه برخي از افراد براي ماندن در قدرت از هر وسيله‌اي استفاده مي‌كنند و اين موضوع گريبانگير برخي از فعالان سياسي ما شده است و در واقع اين‌كه هدف وسيله را توجيه مي‌كند را استراتژي قرار داده‌اند و ما آثار اين نوع استراتژي‌ها را مشاهده مي كنيم.


باقري لنكراني افزود: وقتي صحبت از اين مي‌شود كه بايد با مردم ارتباط داشت، در ايام انتخابات اين ارتباط قرائت مي‌شود به ارتباط با بخش‌هاي مختلف به جز اقشار حزب‌اللهي و برخي اين گونه توجيه مي‌كنند كه حزب‌اللهي‌ها با ما هستند و ما بايد راي ديگران را جذب كنيم.


وي متذكر شد: متاسفانه بعضا در بين برخي از كساني كه زماني مسووليت داشته‌اند يك نگاه انحصاري به قدرت و ثروت در بين خودشان يا اطراف آن‌ها شكل گرفته است، لذا ما اكنون با رويش‌ها و نسل جواني روبه‌رو هستيم كه انقلاب اسلامي را با همان قرائت امام و مقام معظم رهبري باور دارند و با انحصارگرايي، توجيه كردن استفاده از هر وسيله براي رسيدن به هدف و فراموش كردن امت حزب‌الله و به كنار گذاشتن آن مخالفت جدي دارد و حضور شما در اين جمع نيز نشان دهنده اين حساسيت است.


اين عضو موسس جبهه پايداري گفت: به نظر مي‌رسيد ايجاد يك تشكل كه رويش‌هاي انقلاب اسلامي را منسجم كند و نگاه اصيل به فرمايشات امام و رهبري را حفظ كند، ضرورت دارد.


* همچنين در ادامه، حجت‌الاسلام روح الله حسينيان ديگر عوض مؤسس جبهه پايداري انقلاب اسلامي در ادامه هماش جبهه پايداري درمورد نحوه فعاليت اين جبهه در عرصه انتخابات و پس از آن،‌ اظهار داشت: اعتقاد ما اين است كه اين جبهه به عنوان يك تاسيسات يا تشكيلات جديد اصول‌گرا نيست و ما اعتقاد داريم كه اين يك جريان فكري است كه در جامعه همراه با انقلاب اسلامي متولد شده و در طول تاريخ انقلاب اسلامي با همه نوساناتي كه وجود داشته رشد پيدا كرده و يكي از ظهور‌هاي آن در سوم تير 84 بوده است.


وي گفت: معتقديم كه اين جريان و جبهه يك جريان فكري و ارزشي است و به هيچ فردي وابسته نيست و با رفتن و آمدن افراد تغييري در ماهيت آن به وجود نمي‌آيد. بنابراين كار و هدف ما محدود به انتخابات، اين جريان يك جريان فكري است كه بيشتر صبغه فرهنگي دارد. سازمان دهندگان آن بر صبغه فرهنگي آن تاكيد دارند و برنامه اصلي ما سازمان‌دهي اين تفكر و كار فرهنگي است و بعد، امور سياسي كه انتخابات يكي از موارد آن است.


حسينيان در خاتمه تاكيد كرد: جبهه پايداري انقلاب اسلامي قطعاً برنامه‌هاي درازمدتي در راستاي اهدافي كه دنبال مي‌كند دارد و در انتخابات نيز بنا بر وظيفه ملي كه داريم فعالانه شركت مي‌كنيم.


*حجت الاسلام آقاتهراني دبير همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي در جمع‌بندي پاياني از اين برنامه گفت: همان طور كه ساير دوستان گفتند ما حزب نيستيم و طبق روال احزاب از اعضا ثبت نام نيز نمي‌كنيم. اصولي داريم كه هر كس به اين اصول پايبند باشد با ماست.


وي با اشاره به اهميت ولايت‌مداري و تبعيت از ولايت فقيه، گفت: در واقع ما در اين راستا حركت كرده‌ايم كه بچه‌هاي حزب‌اللهي و متدين، انسجام جدي‌تري داشته باشند و اين گونه نباشد كه در برخي از جلسات آن‌ها را حساب نكنند. كار و فعاليتهاي ما بيشتر صبغه فرهنگي و فكري دارد، بنابراين ما در راستاي دفاع از ولايت و ارزش‌ها و اصول حركت مي‌كنيم، ما به دنبال اصول و تعميق اصول هستيم.


آقاتهراني در خاتمه به برخي شايعات و مطالبي كه عده‌اي در مورد ايجاد اين جبهه مطرح كرده اند، اشاره كرد و خاطرنشان كرد: ما ديداري با آيت‌الله مهدوي كني داشتيم از ايشان براي حضور در اين جبهه دعوت كرديم. ايشان عذر داشتند نمي‌توانستند حضور داشته باشند، ولي فرمودند كه به دوستان خود بگوييد كه بر اصول وحدت داشته باشند، ‌استراتژي ما نيز همين است و ما به صورت جدي بر اصول پايداري مي‌كنيم.


*در بخش ديگر همايش الهام كه در اصل به عنوان مجري در اين برنامه پرسش و پاسخ نقش ايفا مي‌كرد، گفت: سوالات مختلفي مطرح است ولي به علت كمبود وقت امكان پاسخگويي وجود ندارد و ان‌شاءالله در يك نشست رسانه‌اي كه به زودي برگزار خواهد شد به سوالات پاسخ داده مي‌شود و در واقع بناي اين جبهه پايداري بر اصول و صداقت در بيان و عمل است.


*بر اساس اين گزارش، بعد از برنامه پرسش و پاسخ، اعضاء موسس جبهه پايداري انقلاب اسلامي در جمع اصحاب رسانه حضور يافته و به سوالات پاسخ دادند.


غلامعلي حدادعادل نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در حاشيه گردهمايي اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا جبهه پايداري انشقاقي در اصولگرايان است، اظهار داشت: دليلي نمي‌بينم تشكل جديد جبهه پايداري را انشعاب و انشقاق از جبهه اصولگرايي معرفي كنيم.


وي افزود: چنين واقعيتي قبلا هم در انتخابات مجلس هفتم و هشتم وجود داشت و همان واقعيت امروز با آرايشي مجدد و با يك تجربه مجدد قصد دارد كه با ديگر اصولگرايان وحدت كند.


حدادعادل در پاسخ به اين سؤال خبرنگار فارس كه از وي پرسيد آيا جبهه پايداري خود را ذيل 7+8 مي‌داند گفت: جبهه پايداري را ما جدا از اصولگرايي نمي‌دانيم.


نماينده مردم تهران در پاسخ به سؤال ديگري اظهار داشت: وحدت يك امر مطلق نيست، ما در هر مرحله‌اي بايد بدانيم كه چه درجه‌اي از وحدت ضرورت دارد و آن درجه را رعايت كنيم، ممكن است اصرار بر درجات بالاتر از وحدت ضررهايي بزند كه با اصول ما مخالف باشد.


حدادعادل خاطرنشان كرد كه وحدت امري است كه در مقايسه با دشمنان بيروني حدش معلوم مي‌شود؛ وحدتي كه اصولگرايان براي انتخابات مي‌خواهند يك تعريفي دارد كه اصولگرايان در جلسات مختلف اين مسئله را مشخص مي‌كند.


حدادعادل همچنين گفت كه جبهه پايداري همانطور كه مرزبندي خود را با جريان فتنه مهم مي‌داند بر مرزبندي با جريان انحرافي هم تأكيد دارد كه هر دوي اين مسئله مورد تأييد ما است.


به گزارش فارس، غلامحسين الهام عضو مؤسس جبهه پايداري انقلاب اسلامي نيز در حاشيه اولين گردهمايي اعضاي اين جبهه با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين سؤال كه آيا به نظر شما در خصوص موضوع وحدت اصولگرايان شكافي ايجاد شده است، اظهار داشت: بنده چنين اعتقادي ندارم.


وي افزود: توضيحات كافي در خصوص دلايل تشكيل جبهه پايداري انقلاب اسلامي ارائه شده است؛ به نظر بنده سخنان آيت الله مصباح در مورد جبهه پايداري بهترين تبيين براي تشكيل اين جبهه است.


الهام گفت: جبهه پايداري انقلاب اسلامي حزب و گروه نيست و همه جريانات فكري كه مباني ما را قبول دارند جزء اين جبهه محسوب مي‌شوند.


وي با بيان اينكه معيارهاي اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي، معيارهايي واضح است، ادامه داد: ما اصول وحدت را مشخص كرده‌ايم و مباني آن را برشمرده‌ايم كه "مبارزه با فساد و اشرافي‌گري و تبعيض " و "اعتماد به ملت " و "خدمت‌رساني صادقانه و مخلصانه به مردم " از جمله اصول ما محسوب مي‌شود.


عضو مؤسس جبهه پايداري انقلاب اسلامي با تأكيد بر اين نكته كه محور قرار دادن رهبر انقلاب خود به خود وحدت‌آفرين است، گفت: جامعه مدرسين، جامعه‌اي است با اقتضائات خاص خود كه كاركرد و شأن خود را دارد؛ همگرايي‌هاي اساسي در مباني با جامعه مدرسين وجود دارد ولي قطعاً كاركردها متفاوت است.


* كامران باقر لنكراني، وزير بهداشت دولت نهم و عضو مؤسس جبهه پايداري انقلاب اسلامي نيز در حاشيه اين همايش در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف تشكيل جبهه پايداري انقلاب اسلامي اظهار داشت: جبهه پايداري حزب نيست و هدف از تشكيل آن عضوگيري يا تشكيل دفتر نبوده بلكه گفتماني است كه از سابق به ويژه در دهه 80 در رويش‌هاي انقلاب اسلامي دنبال مي‌شد. گفتماني كه در پي اين است كه ارزش‌هاي انقلاب را به دور از استفاده براي هويت شخصي خودش دنبال كند.


عضو مؤسس جبهه پايداري با تأكيد بر اينكه اين جبهه به دنبال گسترش منويات مقام معظم رهبري در سطح جامعه است، يادآور شد: جبهه پايداري انقلاب اسلامي به دنبال ايجاد فضايي براي فعاليت نيروهاي حزب‌اللهي مؤمن و جوان در برابر جريان‌هاي زياده‌خواه و سرزنش‌كني است كه پايداري مردم حزب‌اللهي كشور در صحنه‌هاي مختلف همچون مقابله با فتنه را برنمي‌تابد.


لنكراني همچنين هدف از تشكيل جبهه پايداري انقلاب اسلامي را ايجاد فضايي براي نيروهاي حزب‌اللهي جهت اثرگذاري و بيان حرف‌هايشان عنوان و در خصوص اينكه آيا با تأسيس اين جبهه در ميان اصولگرايان شكاف ايجاد مي‌شود، خاطرنشان كرد: به عقيده بنده بخشي از نيروهاي رويش‌يافته در دهه گذشته نيازمند داشتن ارتباطات بيشتري هستند تا بتوانند حرف‌هايشان را محكم‌تر، قوي‌تر بيان كنند كه اين موضوع به رشد و بالندگي جريان اصولگرايي كمك مي‌كند.


*‌ اضلاع مختلف در كميته واحد اصولگرايان وحدت را دنبال كنند

الهيان گفت: احزاب و اضلاع مختلف در كميته واحد اصولگرايان مشاركت دارند و هر كدام در حد سهم خود مي‌بايست وحدت را دنبال كنند و به دنبال ايجاد اتحاد و وحدت رويه هم در سطح نخبگان سپاس و هم در سطح جامعه بايد باشند.

زهره الهيان نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز در حاشيه همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي به خبرنگاران گفت كه اين جبهه با هدف ساماندهي نيروهاي مومن و انقلابي در جهت مشاركت حداكثري و بصيرت بخشي درجامعه در انتخابات آتي مجلس تشكيل شده است.


وي گفت: احزاب و اضلاع مختلف در كميته واحد اصولگرايان مشاركت دارند و هر كدام در حد سهم خود مي‌بايست وحدت را دنبال كنند و به دنبال ايجاد اتحاد و وحدت رويه هم در سطح نخبگان سپاس و هم در سطح جامعه بايد باشند.


الهيان ادامه داد: جبهه پايداري انقلاب اسلامي به عنوان يك ضلع از كميته اصولگرايان مي‌تواند با قدرت اين رويه را دنبال كند و مشاركت به سزايي در اين مهم داشته باشند.


وي در پاسخ به اين سؤال كه عده‌اي سعي دارند طوري القا كنند كه در اين جبهه موازي كاري با ساير بخش‌هاي اصولگرايي است، پاسخ داد: فكر نمي‌كنم دوستان و بزرگواراني كه تشكيل جبهه پايداري انقلاب اسلامي را پيش گرفته‌اند، جهت حركت آنها موازي با ساير اضلاع اصولگرايي باشد. لذا به نظر هدف از شكل اين جبهه حركت بهتر و قوي‌تر در انساني‌ اتحاد جمعي اصولگرايي است، كه اين خواسته رهبر معظم انقلاب است.


اين نماينده اصولگراي مجلس افزود: موفقيت جريان اصولگرا در دوره‌هاي گذشته همواره به دليل وحدت واقعي اين جريان بوده است. بنابراين جبهه پايداري انقلاب اسلامي به اهميت اين مهم واقف است و قطعا به دنبال وحدت است.


* حجت‌الاسلام شجوني در جمع خبرنگاران:

جبهه پايداري انقلاب اسلامي به دنبال موازي كاري با اصولگرايان نيست

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، گفت: حضور جبهه پايداري انقلاب اسلامي كمك بزرگي به جريان عظيم اصولگرايي است.

حجت‌الاسلام شجوني عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در جمع خبرنگاران در حاشيه همايش جبهه پايداري در خصوص تشكيل جبهه پايداري انقلاب اسلامي اظهار داشت: نام و ماهيت اين جبهه بر روي اسمش موجود است، يعني اين گروه بر گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامي پايداري مي‌كنند.


وي گفت: كساني كه القا مي كنند اين جبهه در موازي حركت اضلاع ديگر اصولگرايي است، حرف درستي نمي‌زنند، اينكه عده‌اي آمده‌اند و گروه 7و 8 و15 نفره درست كرده‌اند معنايش اين نيست كه افراد و گروه‌هاي ديگر اصولگرا نيستند.


عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: عده‌اي چشم پركن شده‌اند، البته محترم و عزيز هستند و برخي سعي دارند فقط آنها را اصولگرا معرفي مي‌كنند، ولي اعلام حضور جبهه پايداري انقلاب اسلامي كمك بزرگي به جريان عظيم اصولگرايي است.


حجت‌الاسلام شجوني، جايگاه جامعتين را در ميان اصولگرايان بسيار محترم دانست و افزود: روحانيت هيچگاه دغدغه سهم خواهي نداشته است، بنابراين همه اين برنامه‌ها در راستاي وحدت هر چه بيشتر اصولگراها است.


وي با بيان اينكه عده‌اي شكست خورده قصد زير سؤال بردن فضاي انتخابات را دارند، گفت: افرادي كه آبرو و سابقه خود را خراب كرده‌اند و مهره جرج سوروس يهودي و صهيونيست‌ هستند و از بدنه نظام توسط مردم حذف شده‌اند، به هيچ وجه كاري نمي‌توانند بكنند، كسي منتظر اينها نيست، اينها در فرصتي كه براي خدمت به مردم داشتند به مردم و نظام خيانت كردند در مجلس ششم چه كارها كه نكردند.


دبيركل جامعه وعاظ تهران تصريح كرد: در هيچ كشوري مرسوم نيست كه عده اي به حاكميت برسند و درون آن بر عليه حكومت حركت كنند و به نوعي اپوزيسيون حاكميت را تشكيل دهند، ولي آقايان در مجلس ششم و دوره دوم خرداد اين كارها را كردند و دشمن را شاد كردند حيثيت نظام را زير سؤال بردند.


حجت‌الاسلام شجوني افزود: هيچ كس منتظر بازگشت آنها به قدرت نيست، مگر بهائيان، سلطنت طلب‌ها، منافقين و عده‌اي منحرف و خود فروخته؛ آنها البته بوي كباب استشمام كرده‌اند، در حاليكه از كباب خبري نيست، بلكه خر داغ مي‌كنند و اين سخنان و اقدام آنها راه به جايي نخواهد برد.


*در خاتمه حجت‌الاسلام مرتضي آقاتهراني دبير نخستين همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي در گفت‌و‌گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس درخصوص تشكيل و اعلام موجوديت جهبه پايداري انقلاب اسلامي اظهار داشت: جبهه پايداري انقلاب اسلامي يك جبهه اصولگرايي و از بدنه اصولگرايان است.


وي در پاسخ به اين سؤال كه عده‌اي سعي در القاي حركت موازي جبهه پايداري انقلاب اسلامي يا ساير اصولگرايان را دارند، گفت: اصلاً اين طور نيست، آنهايي كه اين حرف‌ها را به زبان مي‌آورند، اين ادعاها را بايد ثابت كنند.


وي تاكيد كرد: جبهه پايداري انقلاب تاكيد جدي بر اتحاد اصولگرايان دارد و كساني كه اين حرف‌ها را مطرح مي‌كنند كاملاً اشتباه مي‌كنند.


* گروه انحرافي ياري كنندگان و همراهان فتنه هستند

جبهه پايداري انقلاب اسلامي با صدور بيانيه‌اي رسماً اعلام كرد:‌ حركت انحرافي و مطالبات ناسالم آن، نسخه بدل همان جرياني است كه با سكوت و همراهي خود فتنه‌گران را ياري كرده و بعد از آن نيز جريان فتنه را محكوم ننموده اند.

در پايان گردهمايي امروز اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي بيانيه‌اي قرائت شد كه متن آن به شرح ذيل است:


ملت بزرگ و ولايتمدار ايران

انقلاب اسلامي به رهبري نادره دوران، فقيه وارسته و عارف مجاهد حضرت امام خميني (ره) از آغاز پيروزي تاكنون گرچه با چالش‌هاي فراواني مواجه بوده است اما جوهره اصيل و آسماني آن در ميان تمامي حوادث و فراز و نشيب‌ها درخشش خود را روزافزون كرده است و اينك بيداري ملت‌ها از جهان اسلام گرفته تا كشورهاي غربي نمونه‌اي از آن تلالو پرثمر است.


اين انقلاب اصيل‌ترين نحله فكري است كه در تقابل سنگين همه انديشه‌هاي غيرالهي و مادي شرقي و غربي در ميان امواج سهمگين تهاجمات سخت و نرم، پايداري و استحكام خود را به نمايش گذاشته است.


انقلاب اسلامي، اين كوكب درخشان هدايت، درصدد برچيدن سلطه مستكبران از ساحت دل و انديشه انسان‌ها و قطع سيطره متجاوزان از اموال و ثروت‌هاي ملل مظلوم جهان است.


ملت بزرگ ايران كه در پرتو رهبري امام عظيم‌الشأن (ره) مفتخر به آفرينش چنين انقلاب سترگي است با عبور سرافرازانه از 8 سال جنگ تحميلي گسترده و بي‌امان و مهمتر از آن قريب ربع قرن ايستادگي بر آرمان‌هاي متعالي دفاع مقدس و تحمل همه سختي‌هاي بعد از جنگ كه كمتر از مقاومت در زمان جنگ نبوده و نيست، عمق وفاداري خود را به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي نشان داده‌‌اند.


بعد از ارتحال جانسوز امام كه رضوان خداوند بر او باد، همه اميد دشمن در شكست انقلاب با انتخاب قاطع و دقيق خلف صالح امام (ره) و استقرار رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ناكام ماند. مع‌الوصف دشمن مستكبر و شيطان‌صفت با تهاجم گسترده و همه جانبه فرهنگي تلاش كرد كه امكان اداره جامعه را بر اساس آموزه‌هاي اسلام ناب محمدي (ص) غيرممكن جلوه دهد و نظام مبتني بر مردم‌سالاري ديني را شكست خورده و ناكارآمد معرفي كند و عدالت اسلامي را غيرقابل تحقق و مغاير با رشد و بالندگي اقتصادي و رفاه مناسب عموم مردم جلوه‌گر سازد.


در آن دوران با اتخاذ برخي سياست‌ها، عدالت اسلامي در بستر توسعه مبتني بر آموزه‌هاي غربي قرباني شد و شرايطي فراهم گرديد كه غلطيدن در آغوش سكولاريسم را شدت بخشيد و با اقدامات برآمده از مديريت تكنوكرات‌هاي عموماً غربگرا و عدالت‌گريز، مطالبات واقعي امت و رهبر معظم انقلاب در تحقق عدالت اسلامي ناكام ماند.


متعاقباً پس از 8 سال دوره اصلاحات آمريكايي، ملت ايران كه فرصت عظيمي را از دست رفته يافت بار ديگر در 3 تير 84 پرچمدار آرمان‌هاي اسلام ناب محمدي شد و توانست با حضور پربصيرت خود گفتمان انقلاب اسلامي را كه گفتمان خالص ملت بود به قدرت اجرايي بازگرداند و بازوان ولايت را در اين عرصه تقويت كند و با نصرت ولي امر مسلمين به مطالبات 16 ساله در تحقق عدالت پاسخ اميدبخشي دهد.


كارآمدي اين گفتمان باعث شد تا بار ديگر دشمنان با يارگيري از عناصر بي‌بصيرت همه ظرفيت خود را براي بازگرداندن راه ملت از اين حركت و آرمان متعالي بسيج كنند.


در 22 خرداد سال 88 ملت ايران با پيشتازي و مديريت حكيمانه رهبر فقيه و بصير خود قدرتمندانه بر آرمان‌هاي اسلامي و انقلابي خويش ايستاد و مهر ناكامي بر كارنامه سياه دشمن زد و در حماسه‌هاي 9 دي و 22 بهمن 88 به مثل ميليون‌ها «عمار» با حضور پرشكوه و پرصلابت خويش دشمن توطئه‌گر را مأيوس و خواص بي‌بصيرت را رسوا و منزوي كردند. خواصي كه با فراموشي اصول به تكيه‌گاه فتنه تبديل شدند و يا با سكوت و اتخاذ مواضع غير شفاف موجب تقويت و تداوم فتنه گرديدند.


اكنون نيز ملت بزرگ و حماسه‌آفرين ايران اسلامي همزمان با تهديدات بقاياي فتنه در برابر جريان خطرناكي قرار گرفته است كه قصد دارد اين مسير زلال و پرصلابت را به انديشه‌هاي انحرافي آلوده كند. انديشه‌هايي كه هيچ سنخيتي با آموزه‌هاي مكتب امام و شعارها و اهداف حماسه‌هاي 3 تير و 9 دي ندارد و بستر را براي دوران ورشكستگان مطرود ملت و دشمنان ديرينه و قسم خورده انقلاب فراهم مي‌سازد.


اين حركت انحرافي و مطالبات ناسالم آن، نسخه بدل همان جرياني است كه با سكوت و همراهي خود فتنه‌گران را ياري كرده و بعد از آن نيز به رغم تأكيدات صريح رهبر معظم انقلاب نه تنها جريان فتنه را محكوم ننموده بلكه هيچگاه مواضع خود را در برابر آن شفاف نساخته است.


در چنين شرايطي سامان دادن جبهه پايداري انقلاب اسلامي تحت اشراف جمعي از فقيهان وارسته و آگاه به زمان جهت انسجام اين ملت مخلص و ولايي كه خاستگاه فكري خود را همان گفتمان اصيل سوم تير 84 مي‌داند امري ضروري و اجتنا‌ب‌ناپذير است.


اين جبهه فراتر از تفكرات حزبي و گروهي در كنار ملت فداكار، رشيد و بصير ايران اسلامي پاسدار آرمان‌هاي انقلاب است و خود را متعهد به مباني مكتب امام (ره) مي‌داند كه منبعث از فقاهت و عقلانيت رحماني و آموزه‌هاي قرآني اهل بيت است.


جبهه پايداري انقلاب اسلامي وظيفه و مسئوليت خطير خود را تلاش براي تداوم شاخص‌هاي عمده اين مكتب يعني عقلانيت،‌ معنويت و عدالت در حول محور ولايت مي‌داند و به فضل و عنايت الهي همت خود را معطوف به پايداري از اصالت حركت ملت در انقلاب اسلامي 57 كه تجلي آن در حماسه‌هاي سال 84 و حضور 40 ميليوني سال 88 است خواهد نمود.


بر اين اساس شروع فعاليت جبهه پايداري انقلاب اسلامي با شعار 3 شاخص مهم مكتب امام يعني عقلانيت، معنويت و عدالت حول محور ولايت را اعلام مي‌كنيم و كار خالص براي خدا و اطاعت از رهبري و صداقت را مردم را وجهه همت خويش قرار مي‌دهيم و ضمن دعوت از همه عزيزان جهت همكاري در چارچوب مواضع اعلامي دست تمامي آحاد معتقد به اين مباني را با اخلاص و محبت و صميميت مي‌فشاريم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا